Gouden tips voor afvallen

Gouden tips voor afvallen
  1. Ga voor verse groenten en fruit. Diepvries mag ook.
  1. Sla geen maaltijden over. Bij uitslapen neem je wel je ontbijt, alleen laat je je tussendoortje desnoods staan.
  1. Neem een sporthorloge en houd je dagelijkste beweging bij.
  1. Check de ingrediënten die op het pak staan, doe het NIET als er suiker en/of alles waar “ose” op eindigt zoals; glucose, dextrose of lactose op staat.
  1. Beweeg minimaal 30 minuten matig tot intensief per dag. Wandelen valt daar al onder.
  1. Kies voor lightproducten en producten waar 0% vet op staat.
  1. Laat de sauzen achterwegen of maak ze zelf. Kant en klare sausen bevatten in de meeste gevallen toegevoegde suikers en veel zout.
  1. Haal alle kruiden in huis en koken wordt gelijk veel leuker.
  1. Drink 1,5 -2 liter water op een dag.
  1. Stop met frisdrank drinken. Drink bij voorkeur water of kies anders voor suikervrije frisdranken.
  1. Bij voorkeur geen alcohol. Drink je alcohol kies dan voor maximaal 2 droge witte wijntjes op een dag. Bij elk wijntje drink je een glas water. Stop met bier drinken. Wil je een mixdrankje kies dan voor Wodka dit is de beste vervanger voor je mixdrankjes, mix het dan ook met suikervrije frisdranken.
  1. Weeg je maximaal 1 keer in de week op een vaste dag en op een vast tijdstip. Het beste is voor je ontbijt en altijd nadat je naar het toilet bent geweest. Als je dit altijd aanhoudt, dan is het meest betrouwbaar.

 

Mag ik dan nooit meer iets ongezonds eten?

Natuurlijk mag je jezelf een keer verwennen met iets wat jij heel erg lekker vindt. Maar besef ook dat je zoveel dingen kan vervangen en zelf op een gezonde manier kan maken. Je moet jezelf niet straffen door geen taartje te nemen op een verjaardag, maar stel de vraag wel aan jezelf “heb je er echt heel erg zin in?”. Je zegt namelijk zo makkelijk “ja doe maar” tegen de ander terwijl je er niet eens echt veel zin in hebt. Jezelf straffen is niet goed, maar de keuze maken of je het echt nodig vindt om iets ongezonds te nemen is wel goed. Zo ben je bezig met een gezonde leefstijl. Wees van jezelf bewust wat je allemaal naar binnen werkt. De maatstaaf die je kan aanhouden is 80% gezond en 20% mag wat ongezonder zijn. Die maatstaf mag je per dag gebruiken of over een hele week. Als jij van jezelf al weet dat je van het weekend wat ongezondere keuzes gaat maken dan zorg je dat je doordeweeks dus wel de gezonde keuzes maakt.

Heb jij MAX Masterclass met Jaap Seidell hoogleraar voeding en gezondheid al gezien? Bizar hoe erg onze omgeving ons beïnvloed. Waarom kunnen wij al die lekkere dingen niet weerstaan? Kijk deze aflevering en je krijgt het antwoord op deze vraag. 

https://www.npostart.nl/max-masterclass/18-11-2020/POW_04765789 

Chat openen
1
Hoe kan ik je helpen?
Chat met Idieet
Goedendag, hoe kan ik je helpen?